Archive for April, 2011


FAMILY…<3

I ran into a stranger as he passed by, ‘Oh excuse me please’ was my reply. He said, ‘Please excuse me too; I wasn’t watching for you.’ We were very polite, this stranger and I. We went on our way and we said goodbye. But at home a different story is told, how we treat our loved ones, young and old. Later that day, cooking the evening meal, my son stood beside me very still. When I turned, I nearly knocked him down. ‘Move out of the way,’ I said with a frown. He walked away, his little heart broken. I didn’t realize how harshly I’d spoken…While I lay awake in bed, God’s still small voice came to me and said, ‘While dealing with a stranger, common courtesy you use, but the family you love, you seem to abuse. Go and look on the kitchen floor, you’ll find some flowers there by the door. Those are the flowers he brought for you. He picked them himself: pink, yellow and blue. He stood very quietly not to spoil the surprise. You never saw the tears that filled his little eyes.’ By this time, I felt very small, and now my tears began to fall. I quietly went and knelt by his bed; ‘Wake up, little one, wake up,’ I said. ‘Are these the flowers you picked for me?’. He smiled, ‘I found ’em, out by the tree. I picked ’em because they’re pretty like you. I knew you’d like ’em, especially the blue.’ I said, ‘Son, I’m very sorry for the way I acted today; I shouldn’t have yelled at you that way.’ He said, ‘Oh, Mom, that’s okay. I love you anyway.’ I said, ‘Son, I love you too,
and I do like the flowers, especially the blue.’

FAMILY
Are you aware that if we died tomorrow, the company that we are working for could easily replace us in a matter of days. But the family we left behind will feel the loss for the rest of their lives. And come to think of it, we pour ourselves more into work than into our own family, an unwise investment indeed, don’t you think? So what is behind the story?

Do you know what the word FAMILY means?
FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU

Just think about it……

STROKE

A friend once fell down suddenly in a BBQ party. People around suggested her go to the hospital but she reassured that nothing’s wrong with herself except having fallen down due stepping on a piece of brick in a pair of new shoes. While she was still shivering, not standing firm, friends helped her clean up her body and got a plate of food for her. So afterwards, she happily enjoyed the rest of time with the company. Later on, her husband called to tell these friends, she has been sent to the hospital at last and she passed away at 6 PM only which cause was a stroke to her during the BBQ party. If they know how to identify the symptoms of a stroke, she might still be staying with them. Some people do not die. However the result is in even helpless and disparate condition. A neurosurgeon says : If he can reach a patient in 3 hours after a stroke attack, he can alter the stroke consequences completely. The trick is how to diagnose a stroke, and let the patient have treatment within 3 hours after a stroke. But this is very difficult to diagnose a stroke.

Thank god for allowing us to remember 3 simple steps : STR Please read and learn! Sometimes it’s not easy to identify a stroke. Yet unfortunately, it will bring disaster without proper alert. If people around a stroke patient are not able to tell a stroke, the stroke patient will suffer from serious brain injury. A doctor says, if surrounding people can just ask 3 simple questions, it is possible to diagnose a stroke. Ask the patient to smile. Request the patient say a simple sentence (must be reasonable and consecutive),e.g. The weather is sunny today. Ask the patient to raise both hands at the same time. One more diagnose method of stroke is : Tell the patient to extrude his tongue. If the tongue is bending or leaning towards one side, that is also a symptom of stroke. Above are 4 steps.  In case a patient can’t do either one of such gestures, you should dial 999 !!!

EMOTION TEST….TRY IT OUT…

Don’t cheat. It’s pretty good, see how close it comes.  Write your answers on a piece of paper, and NO cheating!!

1. Which is your favorite color out of: red, black, blue, green, or yellow? 

2. Your first initial?

3. Your month of birth?

4. Which color do you like more, black or white?

5. Name of a person of the same sex as yours.

6. Your favorite number?

7. Do you like Flying or Driving more?

8. Do you like a lake or the ocean more?

9. Write down a wish (a realistic one).

The answer will be given next……

1. If you choose:

RED – You are alert and your life is full of love.
BLACK – You are conservative and aggressive..
GREEN – Your soul is relaxed and you are laid back.
BLUE – You are spontaneous and love kisses and affection from the ones you love.
YELLOW – You are a very happy person and give good advice to those who are down.

2. If you’re initial is:

A-K – You have a lot of love and friendships in your life.
L-R – You try to enjoy your life to the maximum & your love life is soon to blossom.
S-Z – You like to help others and your future love life looks very good.

3. If you were born in:

JAN-MAR : The year will go very well for you and you will discover that you fall in love  with someone totally unexpected.
APRIL – JUNE : You will have a strong love relationship that will not last long but the memories will last forever.
JULY – SEPT : You will have a great year and will experience a major life-changing experience for the good.
OCT – DEC : Your love life will not be great, but eventually you will find your soul mate.

4. If you chose:

BLACK : Your life will take on a different direction, it will seem hard at the time but will be the best thing for you, and you will be glad for the change.
WHITE    : You will have a friend who completely confides in you and would do anything for you, but you may not realize it.

5. This person is your best friend.

6. This is how many close friends you have in your lifetime.

7. If you chose:

FLYING : You like adventure.
DRIVING : You are a laid back person.

8. If you chose:

LAKE : You are loyal to your friends and your lover and are very reserved.
OCEAN : You are spontaneous and like to please people.

GOOD LUCK…..=)

Assalamualaikum dan salam sejahtera…..

Bersempena dengan minggu peperiksaan yang bermula pada hari ini, saya ingin mengucapkan semoga berjaya kepada semua pelajar yang akan menduduki peperiksaan yang akan berlansung selama lebih kurang tiga minggu ini. Semoga semua akan berjaya dan Allah akan mempermudahkan segalanya di dalam peperiksaan nanti. Bersempena dengan minggu peperiksaan ini juga, saya ingin memohon maaf jika saya telah membuat saudara atau saudari terasa hati atau tersinggung perasaan. Saya hanya insan yang lemah yang pasti akan melakukan kesilapan di atas setiap perkara yang dilakukan. Semoga Allah membantu kita menggapai kejayaan di dalam pelajaran dan menggembirakan hati orang tua yang tersayang. AMIN….

MOBILE PHONE…..T_T

Where do you keep your mobile phone normally? 

There was a true and sad story I heard from my friend. She told me that there was a young lady that always having abortions. When the fetus got to be 2-3 months old she lost it. This happened several times over. The couple went to check with many doctors and at last one of the doctors examined the dead baby and found that the baby’s body cells kept dying as the baby was growing in the womb until he/she could not survive. This was because her uterus was affected by mobile phone radiation.

The doctor told her she now had no chance to give birth to a healthy baby because the radiation had affected her uterus so that the major portion of the cells in her uterus have already died.

This happened because she had been keeping her mobile phone in her working jacket so that the phone rested against just on the right spot of the uterus. She had been wearing it like this for a few years.

Please beware of this and take note if you didn’t want what has  happened to this woman to happen to you.

Dearest friends ,

Please do not ignore hand phone radiation which will damage our health or body organs. Please put away your hand phone whenever you don’t need it much.

Guys, Please do not keep your mobile phone near to the kidney position and pants pocket as this will damage your genital area and affect your ability to father a baby.

The other doctor also advised to keep hand phone away from a new born baby to avoid radiation damage to the baby’s brain cells.

Do not let the baby or toddler play with the mobile phone. This is because the small young baby or toddler is still very fragile and growing, so he/she is much more vulnerable to radiation damage.

Please remember not to sleep together with your mobile phone or put it next to your bed. Keep any other electronic goods (such as tvs) which also give off radiation away from your bedroom to reduce risk as we have to sleep a few hours every day in our bedroom at night.

Further, do not imagine that if you switch off the TV there will be no radiation. Actually it is still around in your room. It is not advisable to have even a small digital alarm clock close to your head while sleeping.

Take care of yourself and your loved ones.

I would rather be careful than regret not knowing.

Di sini saya ingin berkongsi sebuah cerita yang boleh dijadikan pengajaran dalam kehidupan seharian kita. Kisahnya bermula begini……..


Aku mengeliat sepuas-puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku. huhu……

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah-celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar. Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi. Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain.
Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni??? Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, “Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!”

Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar! Panggggggggggggggggggg. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

“Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh….sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak….”

Pangggggggggggggggggggg….! Bapaku labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

“Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh “Razali”, tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!”.

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!

Boleh la amik pengajaran daripada cerita ini yer…..huhu….sekian, terima kasih…..(^_^)


SAYA SAYANG AKAN IBU!!!!!!!

Orang kata aku lahir dari perut mak…(bukan org kata…memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku…. mak

Bila lapar, yang suapkan aku…. mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut…. Mak

Bila bangun tidur, aku cari…. mak
Bila nangis, orang pertama yang datang …. mak
Bila nak bermanja, aku dekati……. mak

Bila nak bergesel, aku duduk sebelah…. mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya…. mak
Bila nakal, yang memarahi aku…. mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma…… mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah…. mak

Bila takut, yang tenangkan aku…. mak

Bila nak peluk, yang aku suka peluk…. mak
Aku selalu teringatkan ….. mak
Bila sedih, aku mesti telefon…. mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu….. mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak

Bila takut, aku selalu panggil… “mmaaakkkk! ”
Bila sakit, orang paling risau adalah…. mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga…. mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu…. mak
Bila ada masalah, yang paling risau…. mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku…. mak
Kalau balik kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk….. mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku…. mak
Yang selalu berleter kat aku… mak

Yang selalu puji aku…. mak
Yang selalu nasihat aku…… mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk….. mak


Aku ada pasangan hidup sendiri….

Bila seronok, aku cari….pasanganku
Bila sedih, aku cari….. mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada…. mak
Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat…. emakku
Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah…. mak
Bila sambut valentine.. aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu…aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu… aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku
Bila-bila…. aku akan telefon pasanganku
Entah bila… aku nak telefon mak
Selalu…aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila…. aku nak belikan hadiah untuk emak
Renungkan:
“Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja… bolehkah kau kirim wang untuk mak? mak bukan nak banyak… lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah”

Berderai air mata jika kita mendengarnya……….
Tapi kalau mak sudah tiada…..
MAKKKKK…RINDU MAK….. RINDU SANGAT….

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya……
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya……
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…..
Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…….
Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya…..
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..

Dan akhir sekali  berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya…….

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya. Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan – PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu – PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu – PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu – PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku – PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

“Saya Sayangkan Ibu”. Kemudian si anak mengambil pen dan menulis “Telah Dibayar” pada mukasurat yang sama ditulisnya